از دستگاه تست آلتراسونیک ۸ کاناله ریل و جوش GCT-8جهت بررسی عیوب داخلی ریل و جوش استفاده می شود.
این دستگاه نمایش A-scan و B-scan طول ریل را نشان می دهد. مزیت های اصلی استفاده از این دستگاه عبارتند از:
۸ کانال تست التراسونیک
۷ کانال تست اتوماتیک ریل
یک کانال تست دستی جوش
نمایش A-scan
نمایش B-scan
ثبت اطلاعات در USB
مجهز به سیستم GPS
کار با کوپلانت ساده (آب)
اپراتوری ساده و کارایی بالا
این دستگاه از ۷ پراب برای تست ریل استفاده می دکند. هم چنین پراب ۸ ام این دستگاه برای تست عمومی قطعات و نیز تست جوش از نقاط دیگر تعبیه شده است. مشخصات این پراب ها در جدول زیر آمده است.
پراب | چیدمان | بخش تست شده ریل |
A,B | ۷۰˚, ۷۰˚
(۲۰˚ angled) |
گوشه های بیرونی و درونی تاج ریل |
C,D | ۷۰˚, ۷۰˚
(straight) |
درون قارچ ریل، پایین قارچ و بالای جان ریل تا ۱۰ سانتیمتر بالای محل سوراخ پیچ ها |
E,F | ۳۷˚, ۳۷˚
(straight) |
جان ریل، محدوده بالا و پایین سوراخ پیچ، قسمت مثلثی شکل پاشنه ریل |
G | ۰˚
(straight) |
عیوب مسطح جان ریل، عیوب موجود در کف پاشنه ریل |
H | General Port | کالیبره کردن، تست دستی، تست عمومی |
برخی از مشخصات فنی دستگاه پیشنهادی این شرکت به شرح زیر می باشد.
Frequency : 2 MHz
PRR : 300 Hz
Distance Range : 250±۵mm
Sensitivity : > 46dB
Vertical Linear Error : < 5% FSH
Gain Range : 0–۸۰ dB
Attenuation Error: < 1dB/12dB
Attenuation Gain Error : <4dB
Battery Capacity : 4000 mAh
Power : 9 W
Voltage : 24 VDC
Battry Working Hours : 12 to 18 h
Tank size : 20 L
Wight : 28 kg
Size (L×W×H) : 85cm×۳۵cm×۷۵cm
این دستگاه تا کنون ۲ مرتبه و نیز در ایستگاه پرندک – رودشور در حضور کارشناسان خط راه آهن ایران به صورت میدانی تست شده و عملکرد آن مورد تایید اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و نحوه فروش، راه اندازی، تست، آموزش و غیره با شرکت مکرر تماس حاصل فرمایید.
No comment